Stap 1: We analyseren je bedrijf en zoomen in op je strategie, producten en/of diensten, processen, medewerkers en resultaten.
Ook brengen we je afzetmarkt(en) in kaart. Wie zijn je klanten, waar zit je omzet en wat levert het op? Hoe ziet de klantreis eruit bij jouw bedrijf? Wie zijn je concurrenten en hoe positioneren zij zich? Deze fase krijgt inhoud door interviews met directie, medewerkers en klanten, aangevuld met een grondige deskresearch. Vervolgens presenteren we onze bevindingen en bespreken we conclusies en aanbevelingen.
Stap 2: We vertalen de aanbevelingen uit stap 1 naar verbeterpunten en mogelijke vernieuwing.
Samen prioriteren we de verbeterpunten en vernieuwingen op basis van de verwachte impact in resultaat versus de inzet die daarvoor nodig is, zoals tijd en geld. Vanuit deze prioriteiten stellen we samen een actieplan op (wie, wat, hoe, wanneer) met het gewenste resultaat.
Stap 3: Vervolgens gaan we met je team aan de slag met de uitvoering van het actieplan.
We begeleiden de uitvoering zodat de beoogde resultaten ook daadwerkelijk gehaald worden. Tussentijds evalueren we de progressie en sturen we indien nodig bij. Deze fase voeren we doorgaans uit op interim basis. We zijn voor een bepaalde periode één of meerdere dagdelen per week actief binnen je bedrijf.