Bloei Interieurbeplanting
Bloei Interieurbeplanting is gespecialiseerd in planten voor bedrijven en actief in vrijwel heel Nederland. Bij Bloei hebben we de identiteit en positionering aangescherpt en focus gezet op de juiste klantsegmenten. Tevens groeipotentieel in propositie inzichtelijk gemaakt en omgezet in resultaat: 15% omzetgroei in het lopende jaar.
Eigenaar Ricardo Rietveld over het traject: “Dirk is mijn extra handvat geweest de afgelopen periode met het verbeteren van processen en het maken van de juiste keuzes binnen mijn bedrijf. Hij geeft mij advies en zorgt ervoor dat je de stappen gaat zetten die nodig zijn om je bedrijf te laten groeien. Met zijn persoonlijke aanpak en ideeën (samen sparren) zorgt hij voor de juiste begeleiding die je als ondernemer goed kan gebruiken”.
Miesart
Miesart ontwikkelt al ruim 15 jaar iconische merkidentiteiten voor bedrijven en non-profit instellingen. Het logo en de merkbelofte van Purplezone zijn ook door Miesart ontwikkeld. Voor Miesart hebben we een heroriëntatie van de strategie uitgevoerd: kiezen van de gewenste doelgroep en bepalen van een onderscheidende propositie.
Michelle Haak, founder van Miesart, over het traject: “Ondernemen doe ik doorgaans op intuïtie. Ik weet ongeveer hoe mijn klanten verspreid zijn, in welke segmenten zij zich bevinden en welke omzet daarbij hoort. Door een traject met Dirk aan te gaan werd ik gedwongen dit eens écht uit te zoeken. Hierdoor wordt een onderbuik gevoel omgezet in inzichtelijke data waardoor je makkelijker keuzes kan maken. Door het traject van Dirk heb ik mijn richting scherper gekregen en daar direct naar gehandeld. Dit heeft als resultaat dat ik steeds meer de klanten aan trek die echt bij Miesart passen”.
Marktrade
Marktrade is het bedrijf van founders Dirk Muller en Erik Alberts en richt zich op toelevering van assortiment printer supplies naar retailbedrijven. Zij hebben het bedrijf laten uitgroeien tot de marktleider in de Benelux in het segment huismerken met een netwerk van meer dan 1.200 verkooppunten. Kracht achter het succes is de focus-strategie, de onderscheidende propositie en de consistente uitvoering.
Re-uze.com
Re-uze zamelt gebruikte inktcartridges in via winkels, scholen, stichtingen en andere partijen ten behoeve van hergebruik. Re-uze heeft een innovatief online concept ontwikkeld waarbij we de go-to-markt aanpak hebben opgesteld en succesvol hebben uitgerold naar de markt. Resultaat was een groei van circa 100 naar 900 inzamelpunten binnen een jaar met een veelvoud aan het ingezamelde volume. Een mooie bijdrage aan een duurzame wereld.